Roberto Pugliese&Tamara Repetto
Otto minuti trentadue secondi
Sound installation (aluminium, wood, speakers, cable, DVD player, amplifiers).
2010

The work was carried out using panels of aluminium recycled from cars and industrial scrap, in which recycled speakers discarded from electronic equipment were embedded, supported by aluminium rings, The resulting composition reproduced for 6-channels has as a base audio material the noises recorded ​​during its making, the composition is then processed and assembled. The project was born from the idea to create an electro acoustic composition ad-hoc which supports its own reproduction, taking into account the acoustic characteristics of the cones used, their number and their placement in location, where the audio material comes from the realization of the work itself. The intention is therefore to make the audio composition an essential and inseparable part of the sculpture, from which it is produced and to channel the great acoustic energy developed during its creation into the work itself. The objective therefore is to create a work of great audio-visual coherence by using "ecological sound (acoustic ecology)


Roberto Pugliese&Tamara Repetto

Otto minuti trentadue secondi
Installazione sonora(alluminio, legno, speakers ,cavo, lettore DVD, amplificatori).
2010

L’opera è stata realizzata utilizzando pannelli di alluminio riciclati, provenienti da autoveicoli e serpentine industriali, nei quali sono stati incastonati, supportati da ghiere in alluminio, speakers riciclati da apparecchiature elettroniche dismesse. La composizione per 6 canali riprodotta, ha come materiale audio di base registrazioni effettuate durante la sua lavorazione, in seguito processato ed assemblato. Il progetto nasce dall’idea di creare una composizione elettroacustica ad hoc per il suo supporto di riproduzione, tenendo conto delle caratteristiche acustiche dei coni utilizzati, del loro numero e della loro ubicazione spaziale, dove il materiale audio proviene dalla lavorazione stessa dell’opera. L’intenzione è quindi quella di rendere la composizione audio parte integrante ed imprescindibile dalla scultura dove viene riprodotta e di incanalare le grandi energie acustiche sviluppate durante la sua creazione nell’opera stessa. L’obiettivo dunque è quello di realizzare un’opera di grande coerenza sonoro-visiva mediante l’utilizzo “ecologico del suono(ecologia acustica).